No nyt ollaan TAAS kotona niin kuin Leevi asian ilmaisi. Oltiin viime viikolla Berliinissä ja Ruotsissa. Reissu oli ihan mukavaa vaihtelua tähän auto härdelliin...

Mentiin ensin Siljalla Ruotsiin. Leevi hoki koko päivän pallomereen pallomereen. Meidät heitti kaveri satamaan tyttönsä kanssa ja kovaan ääneen selitti hänelle että me mennään laivalle pallomereen. Tästä seurasi se, että kaverin tyttökin luuli pääsevänsä laivaan...

No laivalla siis istuttiin pallomeren vieressä ja käytiin syömässä.

Sitten puol kaheksan aikoihin hyttiin rauhottumaan unille... Niinhän sitä olisi voinut luulla! No me olimme siis varanneet hytit sikakerroksesta joten olin valmistautunut mökään, mutta on silläkin rajansa... Joku urpo teini porukka oli sitten meidän hyttikäytävällä no senkin vielä sulatan, mutta kun yksi niistä idiooteista seisoi ja potki meidän ovea niin paljon että oli laitettava varmuusketju päälle soitin vahdille. No ne kävi paikalla ja sai sanottua pojalle että rauhottuu. No vartija lähti ja härdelli alkoi taas. Ilmeisesti hän potki muitakin ovia kun sai lopulta turpaansa. Kirkuvia teinityttöjä käytävä täys. Avasin oven taas ja katsoin tarvitaanko apua jolloin totesin että soitto vartijalle on taas paikallaan. No he veivät urpon paikattavaksi ja saivat muut lähtemään. Tunti hiljaista kun urpo palaa ja aloittaa ovien potkimisen taas.... Näin homma jatkui aamu viiteen asti jolloin nousin Leevin kanssa ylös ja menin infoon sanomaan, että minusta tämä alkaa olla jo ihan liikaa yhtään en oo saanu nukuttua ja vaikka hytti sikakerroksesta onkin niin täytyisi siellä edes hetken rauha olla.

Leevi nyt onneksi nukkui suurimman osan yöstä välillä heräsi sanomaan, että poika tulee sisäään... Tein sitten laivahenkilökunnan pyynnöstä reklamaation ja kotimatkalla olikin iloinen yllätys. Meidät oli laitettu A luokan hyttiin perimmäiseen nurkkaan jossa varmasti sai olla rauhassa. Henkilökunta sanoikin, että he ovat itekin sitä mieltä, että nuo alaikäiset opiskelija risteilyt ovat ihan kamalia nykyään. Ennen silja ei heitä mielellään ottanut, mutta nyt Tallinkin  yhdistymisen jälkeen asia on muuttunut. Selvästi tasokin on minusta muuttunut siellä sen jälkeen ja ei parempaan suuntaan :(

Nyt kun tein reklamaation heti laivalla siihen vastattiin heti, eli tämä vinkiksi kaikille joilla on aihetta reklamaation tekemiseen. Tehkää se laivalla älkääkä vasta kotona koska heillä menee vastaamiseen ihan tolkuttoman kauan. Muistaakseni vastaus aika heillä on 30 arkipäivää.. Nyt saimme siis vastauksen heti. Parempi hytti kotimatkalle ja kotona meitä odotti 20e arvoseteli. Joten täytyy vain sanoa, että nyt tämä asia hoidettiin minusta hyvin. Mutta sen hoitikin laivan henkilökunta.

No Ruotsissa tapasin siskoni ja hänen lapsensa taas pitkästä aikaan. On se vaan niin harmi, että asumme niin kaukana toisistamme. Siellä ne vaan kasvaa ja me ei sitä nähdä.  Lento lähti Skavstasta ja meidän oli tarkoitus mennä sinne Tukholmasta lentobussilla. Lähdemme siskoni luota ajoissa, mutta miten onkaan taas niin, että liikenne takkuaa... Muutama tunneli oli suljettu ja koko kaupunki kaaoksessa. Myöhästyimme siis bussista! Soitettiin sitten bussifirmaan kysyäksemme missä bussi pysähtyy seuraavan kerran jos saaamme sen ajamalla kiinni. No ei se tietenkään missään pysähdy vaan ajaa sinne suoraan. Mutta he olivat lisänneet yhden ekstra vuoron joka lähtisi 20 minuutin päästä :D Eli kaikki hyvin ehdimme bussiin ja jopa lennollekin. Lento meni hyvin Leevikään ei reagoinut nousuihin tai laskuihin mitenkään vaikka hieman kipeenä onkin ollut. Minulla olikin sitten enemmän ongelmia laskun kanssa. Korvat oli niiiiiin kipeet! Jonkun verran olen kuitenkin lentäny ja ikinä ei ole korviin sattunut noin paljon! Olen aina sellainen joka niistä hieman kärsii mutta nyt kipu oli kamala. Johtuikohan siitä, että minulla oli vähän flunssaa.

Saksassa tuli eteen uusi ongelma, olin unohtanut reittioppaan kotiin johon olin katsonut valmiiksi reitin kentältä hotellille. Kello oli kuitenkin yli 22 lauantai iltana ja olimme menossa itä Berliiniin... No päätimme ottaa taksin maksoi mitä maksoi, mitä muitakaan vaihtoehtoja meillä olisi? No taksijonoon seisomaan ja kun tuli meidän vuoromme ilmoittivat kuskit, että he eivät voi ottaa meitä kyytiin kun heillä ei ole istuinta! Kenelläkään ei ollut istuinta he soittelivat ympäriinsä mutta sellaista ei keneltäkään löytynyt. Siinä sitten seisoimme ihmeissämme että mitäs nytten. Lopulta yksi taksikuski sanoi, että ei teitä siihenkään voi jättää ja otti meidät kyytiin ja vei hotellille taksi maksoi 25e.

Hotelli oli ihana, huoneet olivat valtavat niin isossa hotellihuoneessa en ole ikinä ollut. Muutenkin se oli ihan loisto paikalla. 100m Tieparkin eläintarhaan ja maanalaiseen. Kauppa vieressä ja pienempi ostoskeskus. Berliinissä oli jo kevät pitkällä, omena puut kukki ja muutenkin oli jo lämpimämpää kuin täällä. Leevi sai jostakin ilmeisesti lievän ruokamyrkytyksen koska yhden yön sitten oksensi, mutta muuten reissu meni oikein hyvin

Kaikilla meillä oli oikein mukavaa ja rentouttavaa, on se vaan niin kivaa kun ei tarvii miettiä mitään ja voi vaan hölmöillä koko perhe yhdessä KOKO päivän :D

Paluumatka kotiin meni jo paljon paremmin, menimme kentälle junalla ja Ruotsissa jäimme sitten vielä viimeiseksi yöksi hotelliin ennen kuin menimme laivaan joka vei meidät kotiin. TAAS.