Meille soitettiin ennen joulua ja kerrottiin mahdollisesta sijaisperhettä tarvitsevasta lapsesta. Nyt olemme olleet täällä, kuin kuumilla kivillä odottaen lisätietoja. Toivon mukaan ensi viikolla meille jo jotain asiasta ilmoitellaan.

Sillä välin, kun odotellaan ja jännitetään oli pakko keksiä jotain tekemistä, kun töistäkin on vapaata.

Eilen pyörin ystäväni kanssa jumbon alennusmyynnissä mitään erikoista löytämättä. Aivan järkyttävän paljon ihmisiä, meinasi jo ruveta ahdistamaan, mutta kaikki kolme selvisimme hengissä kotiin asti.

Olen jo jonkin aikaa miettinyt, että kokeilen saippuan tekemistä itse ja nyt olen saanut enimmät tarvikkeet hankittua. Tänään ajoin Biltemaan hakemaan lipeää ja Lidlin öljyhyllyt tuli koluttua kunnolla... Huomenna olisi tarkoitus uskaltautua yrittämään. Hieman arveluttaa lipeän kanssa turaaminen, mutta ostin suojalasit ja kumihanskat sitä varten, että jos sattuu roiskumaan.

Kummityttöni halusi tulla meille yökylään ja minä jo lähdin häntä kävelemään vastaan matkaa kun on tuo reilu 4km. Hän oli unohtunut juttelemaan kaverin kanssa ja minä olin jo melkein kylillä ennen kuin häneen törmäsin. Tulipahan vähän edes ulkoiltua.

Kauhukseni huomasin meillä, hänellä olevan täitä :(  Olin ihan järkyttynyt ja tyhmänä sain melkoisen paniikkokohtauksen joka ei varmasti hänen mieltään ylentänyt. Nyt hän lähti kotiin täipesulle ja tulee yökylään kun täit on hoidettu pois. Minulle tämä täi episodi toi mukanaan jotain positivistakin. Rupesin heti siivoamaan, vaihdoin petilakanat, sohvanpäälliset pesuun ja peitot ja tyynyt pihalle. Imuroin patjat ja sohvatyynyt. Nyt toivon, että mahdolliset täit meiltä katosivat.

Hän kertoi kuulleensa tänään kaveriltaan, että hänellä on täitä ja arvatkaa missä kummityttö oli toissa yönä yökylässä? Nyt molemmissa perheissä on meneillään suursiivous, ja  toivottavasti myös tuossa kaveri perheessä. Ällöttäviä vitsauksia sitä onkin olemassa. Kummitytölläkin on nuo ällötykset jo kolmannen kerran! Koko perhe on aina hoidettu paikat siivottu ja pesty. Kenelläkään mulla perheen jäsenistä ei täitä ole tavattu. Tytön kaveri on itse aina välillä kertonut että hänellä ehkä on täitä.. Nyt toivon, että kyseisen lapsen perhe tarttuu ongelmaan ja hoitaa koko homman asiallisesti. Muuten on pakko varmaankin rajoittaa lasten tapaamisia. HANKALAA!

Nyt menen tästä hetkeksi hoivaamaan meidän flunssaista työmiestä, ennen nukkumaan menoa.